Škoda

Data realizacji: 2018-2024

Klient - Škoda

Wyjazdy dla dziennikarzy motoryzacyjnych organizowane przez Škodę.

Kategorie:
Działania PR
Event promocyjny
Event Świat

Potrzeba 

Kluczowe były tu wymogi Klienta – działu PR Škody. Podobnie jak w przypadku wielu działów PR, sukcesem była jak największa liczba pozytywnych publikacji prasowych – filmowych, zdjęciowych czy tekstowych.

Należało też zaspokoić potrzeby dziennikarzy, którym zależy na jak najlepszej jakości tych materiałów.

Największym wyzwaniem było dla nas tempo, w jakim te materiały powstawały. Przygotowanie tzw. Press Kitów – materiałów wideo oraz zdjęciowych do publikacji dla dziennikarzy i influencerów – musiało być ekspresowe. Nasi goście, nim wysiedli z samochodów, już otrzymywali od nas pakiet materiałów do publikacji.

Proces

Znając potrzeby działu PR i dziennikarzy działaliśmy na miejscu dzień wcześniej, przygotowując cały pakiet prasowy.

Pozostała część naszej pracy to przygotowanie odpowiedniej ekspozycji samochodów, rozpoznanie terenu, jeśli chodzi o foto pointy, wynalezienie zachwycających tras widokowych, czy przygotowanie miejsc, gdzie można było wykonać konkretne manewry.

Wyzwania

Pierwszym wyjątkowym projektem dla Škody był wyjazd do Indii, do Kaszmiru, gdzie prezentowaliśmy Škodę Yeti.

Wyjazd był kosmiczny! Dla przedstawicieli mediów była to okazja, aby odwiedzić miejsca, gdzie prawdopodobnie nigdy by nie dotarli; dla nas zaś ciążyło odpowiedzialne zadanie logistyczne, które sprowadzało się do pytania, w jaki sposób bezpiecznie dostarczyć Škodę Yeti do Kaszmiru.

Ostatecznie samochód poleciał do Delhi samolotem – cargo. W Delhi, w warunkach trudnej indyjskiej biurokracji, auto musiało zostać oclone, następnie na lawecie przebyło długą drogę do Kaszmiru. Na miejscu czekały na nas zachwycające widoki, zrobiliśmy przepiękne zdjęcia, a cały wyjazd należy ocenić jako spektakularny!

Kolejne eventy dla Škody organizowaliśmy w Europie. Na zamarzniętych jeziorach koła podbiegunowego w Finlandii testowaliśmy, jak auta zachowują się w sytuacjach ekstremalnych (minusowe temperatury, jazda na lodzie i w głębokim śniegu!). To była prawdziwa jazda bez trzymanki!

W Szwajcarii przebyliśmy trudną, górską trasę widokową, czasami zjeżdżając na offroad po to, aby pokazać, jak Škoda radzi sobie w trudnych warunkach wysokogórskich. Wszystko odbywało się w scenerii zachwycających alpejskich widoków.

Ciekawy był także wyjazd w okolice Neapolu, na Capri. Škoda wprowadziła wówczas na rynek system ułatwiający podróżowanie z przyczepami. W winnicy na zboczach Wezuwiusza zaaranżowaliśmy tor jazdy samochodem z przyczepą. Można było sprawdzić, jak nowy system działa w praktyce. Wezuwiusz, winnice, to robiło kolosalne wrażenie!

Przeprawiliśmy się także na Capri, po to, aby pokazać, jak system kamer 360 stopni ułatwia przemieszczanie się po wąskich, włoskich uliczkach.

Z kolei w Bawarii pokazywaliśmy, jak mądrze podróżować samochodem elektrycznym. Musieliśmy zapewnić ciągłość ładowania aut oraz staraliśmy się jak najlepiej zaprezentować zasady działania energii wiatrowej.

Rezultat dla Klienta

Dziennikarze opublikowali wiele publikacji prasowych a Klient był zadowolony.

Godna podkreślenia jest tu ciągłość współpracy ze Škodą, wszystko dlatego, że doskonale rozumieliśmy, jakie są potrzeby działu PR.